Her ay düzenli olarak ihtiyaç sahibi ailelerin rahatlamasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen doğum yardımı ödemeleri, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından dikkatle takip edilen önemli bir destek programıdır. Nisan ayı için gerçekleştirilen ödemelerin ne zaman ve nasıl yapılacağı büyük bir merak konusuydu ve nihayet ödemelerin ilgili ailelerin hesaplarına yatırıldığı açıklandı. Bakan Göktaş, yaptığı açıklamada, ödemelerin zamanında ve eksiksiz olarak hesaplara aktarıldığını belirtti.
Ödemenin detaylarına göre, 2025 yılındaki ‘Aile Yılı’ kapsamında doğum yardımı miktarlarında önemli güncellemeler yapıldı. Buna göre, ilk çocuk için 5 bin lira tutarında tek seferlik ödeme yapılırken, ikinci çocuk için aylık bin 500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise aylık 5 bin lira ödeme gerçekleştirilmeye başlandı. Bu düzenlemeyle birlikte ailelerin çocuk sahibi olma konusunda destekleri artırılarak, sağlıklı ve bilinçli nesillerin yetişmesine katkı sağlaması hedefleniyor. Bakan Göktaş, toplamda 990 bin 360 annenin doğum yardımlarından faydalandığını ve bu kapsamda yaklaşık 15,9 milyar lira tutarında ödeme gerçekleştirildiğini ifade etti.
Doğum yardımı başvuruları ise hem e-Devlet hem de mobil uygulama olan ‘İlk Öğretmenim Ailem’ üzerinden alınmakta olup, başvurusu onaylanan ailelerin ödemelerine ilişkin detaylar bu platformlar aracılığıyla takip edilebilmektedir. Ödemelerin Halkbank aracılığıyla doğrudan ailelerin hesaplarına yatırıldığını belirten Bakan Göktaş, bu ödemelerin çocuklar 5 yaşını tamamlayana kadar düzenli olarak devam edeceğini de sözlerine ekledi. Böylece aileler, çocuk gelişimini ekonomik açıdan destekleyerek, geleceğe daha güvenle bakabilme imkanı buluyorlar.
