Sıfır aldı, 30 kez hizmete gitti: rüyası kabusa döndü

Elektronik elektronik teknisyen Tuncay Toklu, Nisan 2021’de, ilk gün sıfır otomobil tüccarı Izmir, aracında birkaç sorunla karşılaştığını söyledi. Toklu, deneyimlerine atıfta bulunarak, “İlk kez küçük arızalar düşündüğümde düşündüm, ancak kısa sürede tekrarlamaya başladım. Aracı aldığım günden yaklaşık 30 kez hizmete gittim. Motorun, elektronik parçalar, yazılım programları, değiştirilemez kısmı kalmadı. Ancak, sorunlar çözülmedi” dedi.
Araçla güvenli bir şekilde seyahat edemeyeceğini ifade ederek, “Her seyahat ettiğimde ya da bir sorun bulduğumda. Aynı hata tekrar aynı hatayı yaptıktan hemen sonra hizmetten ayrılıyordum. Yetkililer” sorun çözüldü “dedi.
“Hayallerim kabusa döndü”
Toklu, büyük umutları olan aracın hayatını olumsuz etkilediğini söyledi: “Şimdi marka ile bir durumdayız. Kusurları kabul etmiyorlar. Bu aracı satın aldığımda hayaller yaptım, ama hayatım bir kabusa dönüştü. Uzmanların ilişkileri bizi iyi buldu. Bu yüzden başka bir araç satın almak zorunda kaldım.
“Aracın 30 kez hizmete gittiğini düşünmedik”
Tuncay Tuncay Toklu Alp Kocaoglu, süreç tüketici hakları açısından önemlidir. Kocaoglu, “Tuncay Bey, geçen yıl ofisimize geldiğinde arabasının 30 kez hizmete gideceğine inanmakta zorlanıyoruz. Ancak, birimleri onunla test etmeye gittiğimizde başarısızlıkları gözlemledik. 5 Ağustos 2024’te tüketici mahkemesi analizinde davamızı açtık. Uzmanların tespitleri dosyaya girdi.”
Avukat Kocaoglu, eğer benzer şikayetlerde yaşayan tüketiciler için dava kazanılırsa, bir emsal teşkil edecekse, “Bir araba sıfır olduğunda güven vermelidir. Ancak, bu araç 30 kez hizmete gitmiş olsa da, bu durumda tüketici yasal olarak zorunludur. Bu nedenle, davamızın kabul edileceğini düşünüyoruz” dedi.